Στα Blogs 2 – 6 Ιουνίου 2017
Οι πανελλαδικές εξετάσεις για 42,850 θέσεις σε
ΑΕΙ και για 26,640 θέσεις σε ΤΕΙ ξεκινούν την Τρίτη 6 Ιουνίου και αφού
ολοκληρωθούν στις 21 Ιουνίου θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις σε ειδικά μαθήματα
22-30 Ιουνίου.
Φέτος τα 104, 965 παιδιά που
δήλωσαν συμμετοχή και μαζί γονείς και συγγενείς θα «ψηθούν» μεταφορικά, (και
καθώς όπως προβλέπεται θα έχουμε ζέστες και πραγματικά) για την επιτυχή
ολοκλήρωση προσπαθειών όχι μόνο της φετινής χρονιάς αλλά και περασμένων χρόνων
της φροντιστηριακής προετοιμασίας.
Από τα μέσα
της δεκαετίας του 1980 μέσα από τα ελληνικά ΜΜΕ, και τώρα πια μέσα από τα
αγαπημένα μου Blogs προσπαθώ
να βοηθήσω παιδιά και γονείς να ελέγξουν και να αποφύγουν το άγχος που λογικά
συνδέεται με αυτή την κρίσιμη δοκιμασία και θα τυλίξει παιδιά και γονείς.
Την αποτυχία κανείς μας δεν τη θέλει και
για κάθε παιδί που θα τη βιώσει εάν το άγχος θα το αποσυντονίσει η πικρία είναι
ανείπωτη…
H αλήθεια είναι ότι όταν ένα παιδί αποτυχαίνει εισπράττει
διπλά την αίσθηση της ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ- πρώτα γιατί απέτυχε και μειώνεται το ΕΓΩ του
απέναντι στους συμμαθητές και, δεύτερον, επειδή έχει την υποκειμενική αίσθηση
ότι ΠΡΟΔΩΣΕ τους γονείς του, ότι δεν στάθηκε αντάξιο των κόπων, μόχθων και
εξόδων στις δύσκολες αυτές οικονομικά εποχές!
Συχνά ακούω γονείς να μιλάνε για χάπια,
για ηρεμιστικά και αγχολυτικά που θα βοηθήσουν το παιδί να ελέγξει το άγχος και
το στρες αλλά εδώ η θέση μου είναι κατηγορηματική – ΟΧΙ σε χάπια, με εξαίρεση
απειροελάχιστες περιπτώσεις όπου τα δίνει ο ειδικός ιατρός για άλλους λόγους!
Εξάλλου τα κάθε λογής αγχολυτικά μπορεί να επιδράσουν κατασταλτικά σε σημείο
ώστε να λείψει από το παιδί η απαιτούμενη ένταση για προσοχή και νοητική
διέγερση χωρίς την οποία δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει μέσα στην αίθουσα
εξετάσεων.
Το ερώτημα που αντιμετωπίζω από γονείς,
παιδιά και…δημοσιογράφους όλες αυτές τις δεκαετίες εντοπίζεται στο εάν υπάρχει «συνταγή επιτυχίας» και ποια είναι τα
συστατικά της στοιχεία.
Η πολύχρονη
ενασχόληση με το θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων με έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΔΕΝ
ΥΠΑΡΧΕΙ αλλά έχω καταλήξει στη χρήσιμη διαπίστωση ότι η προσοχή των παιδιών και
των οικογενειών τους θα πρέπει να εστιασθεί σε τρία συγκεκριμένα σημεία:
* Στο σπίτι όπου συνιστώ συναισθηματική ανακωχή ανάμεσα
σε γονείς, αδέλφια, θείους και θείες γιαγιάδες και παππούδες,
* Στον εξεταστικό χώρο,
* Στην ψυχική κατάσταση των παιδιών μετά από κάθε μέρα
εξετάσεων, με άλλα λόγια στην προετοιμασία των παιδιών μας να συνεχίσουν στα
επόμενα με αισιοδοξία οποιαδήποτε και εάν πιστεύουν ότι ήταν η επίδοσή τους στο
μάθημα στο οποίο εξετάσθηκαν μέχρι στιγμής.
Μισός αιώνας εμπειριών ως πανεπιστημιακός
δάσκαλος μου επιτρέπει να παραθέσω πάλι μερικές πρακτικές συμβουλές: