Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021

Ελάτε να χειροκροτήσουμε επιτέλους τους «χαρισματικούς» δασκάλους!…

                                                                                          Στα Blogs & Sites 5, 6 & 7 Οκτωβρίου, 2021


          
     Καθώς την 5η Οκτωβρίου 2021 γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών που καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να τιμηθεί το πολύτιμο έργο των εκπαιδευτικών τόσο στις λεγόμενες οικονομικά ανεπτυγμένες όσο και στις ‘φτωχές’ οικονομικά χώρες,  αισθάνθηκα την ανάγκη να γράψω κάτι θετικό, κάτι που το θεωρώ απαραίτητο επειδή ΔΕΝ το αναδεικνύουμε συχνά, και το κάνω με λυρική διάθεση  ελπίζοντας να συγχωρήσετε σε έναν συνταξιούχο πανεπιστημιακό «δάσκαλο»: για τους ‘χαρισματικούς’ δασκάλους και δασκάλες και των 3 βαθμίδων της Παιδείας μας… 

                                          *********************************

     Εκεί ψηλά στο λόφο της Ακρόπολης τα πεντελικά μάρμαρα ακτινοβολούν λουσμένα στο φως του Αττικού ήλιου ... Ο ανάλαφρος μπάτης του απομεσήμερου μεταφέρει τη μεθυστική αλμύρα του Σαρωνικού δεμένη με λεμονανθό..

    Κάτω από την ελιά, ο Δάσκαλος καθισμένος και γύρω του μαγεμένοι οι μαθητές. Ο λόγος του κομψός, άρτια τα επιχειρήματα ανοίγουν διάπλατα τους ορίζοντες της αντίληψης  που γλυκαίνει  τις ψυχές την ίδια στιγμή  που παιδεύει τη νόηση..

     Εδώ τα μονοπάτια γίνονται  λεωφόροι που οδηγούν μέσα από την φιλοσοφία και την επιστήμη στη γνώση... Όσοι θέλουν μπορούν έτσι να δρέψουν τους καρπούς, να γευθούν αυτή την απαράμιλλη ικανότητα του ανθρώπινου νου να επικοινωνεί με σύμβολα, με ιδέες, να κατανοεί να σκέφτεται, να υπάρχει....

     Στην άλλη άκρη της Αθήνας,  ίδια η μυσταγωγία της μάθησης, ίδιες οι προοπτικές της ανθρώπινης διανόησης, της σκέψης...Εδώ όμως, στο Αριστοτέλειο Λύκειο, αντίθετα από την Πλατωνική Ακαδημία, ο δάσκαλος δεν κάθεται...Τα λόγια και το σώμα του διεγείρουν στην πορεία του περιπάτου τα μυαλά των δικών του μαθητών, επικοινωνούν  λογικά, εμπειρικά, αντικειμενικά με τους κανόνες της επιστήμης ...Και οι μαθητές ακολουθούν προσεκτικά, μεθοδικά, τον Δάσκαλο με κιναισθητική και συνάμα διανοητική κομψότητα και ακρίβεια....

      Η μοναδικά δυνατή ομορφιά της επιστήμης, της φιλοσοφίας, η γοητεία της μάθησης, της απόκτησης γνώσεων σε όλο της το μεγαλείο!

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2021

Συνοπτική διαφοροποίηση Δημοσίων Σχέσεων, Μάρκετινγκ και Διαφήμισης

                                                                                              Στα Blogs & Sites 4 & 5 Οκτωβρίου, 2021 

     

     Το ευρύτερο κοινό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε παγκόσμια κλίμακα και μαζί πολλοί πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες σε Πανεπιστημιακά τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ εκφράζουν συχνά το θέμα προβληματισμού τους που σχετίζεται με τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στις ακαδημαϊκές έννοιες και τις πρακτικές εφαρμογές των Δημοσίων Σχέσεων, του Μάρκετινγκ και της Διαφήμισης. Είναι σχετικά κοινή η διαπίστωση ότι υπάρχει στην αντίληψη της κοινής γνώμης μια εμφανής θόλωση γραμμών που οριοθετούν τον τομέα και τις δραστηριότητες των τριών συναφών ακαδημαϊκών και πρακτικών τομέων.

     Το σημερινό μου άρθρο που φιλοξενείται στο αγαπημένο Blog στοχεύει στην εξοικείωση των αναγνωστών με μια συνοπτική στο μέγεθος αλλά απαραίτητη παρουσίαση των σχετικών ομοιοτήτων και διαφορών που υπάρχουν ανάμεσα στους ακαδημαϊκούς τομείς και τις πρακτικές εφαρμογές και επαγγελματικές δραστηριότητες  των Δημοσίων Σχέσεων, του Μάρκετινγκ και της Διαφήμισης.

     Πριν από έναν περίπου αιώνα o W.I. Thomas ήταν ο πρώτος που υπογράμμισε την «επιθυμία για αναγνώριση» ως μία έμφυτη ανάγκη των ανθρώπων. Πιστεύω ότι πολλοί αναγνώστες και αναγνώστριες του Blog είναι ήδη εξοικειωμένοι με τη θεωρία των κινήτρων της ανθρώπινης συμπεριφοράς που διατύπωσε ο Abraham Maslow και την παγκοσμίως γνωστή σχηματική παρουσίασή τους ως μια πυραμίδα όπου προσδιορίζεται και διαφοροποιείται η «ιεραρχία των ανθρώπινων αναγκών».

     Στο 4ο επίπεδο αυτής της σχηματικής πυραμίδας των αναγκών, ο Maslow αναφερόμενος πολύ συγκεκριμένα στην έννοια της «εκτίμησης», επισημαίνει εμφαντικά την ανάγκη για «αναγνώριση» που χαρακτηρίζει εμάς τους ανθρώπους στις καθημερινές μας σχέσεις με τους συνανθρώπους μας.

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021

Το κριτήριο «έτερο-αναφορών» (citations) στο έργο των λοιμωξιολόγων

                                                                                     Στα Blogs & Sites 1, 2 %3 Οκτωβρίου, 2021

                                           

     Οι σύγχρονοι επιστήμονες-ερευνητές, καθηγητές Πανεπιστημίων και Διευθυντές Ιδρυμάτων όχι μόνο στην Ιατρική αλλά σε όλες τις Επιστήμες αξιολογούνται σε διεθνή κλίμακα με διάφορα κριτήρια μεταξύ των οποίων ένα παγκοσμίως αποδεκτό κριτήριο είναι αυτό που αναφέρεται στις αποκαλούμενες «έτερο-αναφορές» (στα Αγγλικά citations) που έχουν γίνει στο δημοσιευμένο επιστημονικό τους έργο.

     Καθώς τα Ελληνικά ΜΜΕ παρουσιάζουν από την αρχή της πανδημίας και του πρώτου καθολικού lockdown του Μαρτίου 2020 μέχρι και σήμερα μια σειρά λοιμωξιολόγων καθηγητών και ερευνητών που μας ενημερώνουν για την πανδημία και συμβουλεύουν την Κυβέρνηση και τον Ελληνικό Λαό για το τι πρέπει να κάνουμε για να διαχειριστούμε τις επιπτώσεις του covid-19 με επιτυχία έχει ενδιαφέρον να δούμε τι αριθμούς «έτερο-αναφορών» (citations) έχει το έργο αυτών των επιστημόνων.

     Όταν βλέπει κανείς τις χιλιάδες «έτερο-αναφορές» στο έργο των ανθρώπων που συμμετέχουν σε συζητήσεις στα Ελληνικά ΜΜΕ οφείλει να δεχθεί ότι, με βάση το κριτήριο των «έτερο-αναφορών» (citations), πρόκειται για άτομα με σοβαρό έργο και με σημαντική διεθνή αναγνώριση.

     Σαφώς υπάρχουν διαφορές στις «έτερο-αναφορές» των προσώπων που παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα (ο οποίος δεν περιλαμβάνει όλους τους λοιμωξιολόγους).