Στα Blogs 9 - 12
Μαρτίου 2017
Θυμήθηκα σήμερα, μου
το υπαγορεύουν τα δραματικά πλέον οικονομικό-πολιτικό-κοινωνικά γεγονότα που
εκτυλίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς, την ιστορική και πολύ συχνά παρεξηγημένη
εκείνη ρήση-επιβεβαίωση του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή:
«Η Ελλάς ανήκει εις την Δύσιν!»
Ιστορικά, πολιτιστικά, πολιτικά,
γεωγραφικά αυτό αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα αλλά όπως
θυμάται η δική μου γενιά και μπορούν να διαβάζουν σε ιστορικές ανασκοπήσεις οι
νεότεροι εκείνη η φράση διακωμωδήθηκε, παρερμηνεύτηκε, λοιδορήθηκε…
Ποιος θα μπορούσε, όμως, να φανταστεί 43
χρόνια μετά τον Ιούλιο του 1974 και την μεγαλειώδη υποδοχή που επεφύλαξαν οι
Αθηναίοι στον Κωνσταντίνο Καραμανλή όταν επέστρεφε στο τότε Διεθνές Αεροδρόμιο
«Ελληνικού» της Αθήνας (που τώρα φιλοξενεί οικονομικούς μετανάστες και
«πρόσφυγες») με το Γαλλικό προεδρικό αεροσκάφος του φίλου του Προέδρου της
Γαλλικής Δημοκρατίας Βαλερί Ζισκάρ ντ'Εσταίν, ότι μέσα στο καλοκαίρι του 2017 η
Ελληνική Οικονομία θα προσπαθεί να βρει μερικά ακόμη δισεκατομμύρια
λειτουργώντας ως «ενέχυρο» στα χέρια των πιστωτών της;
Ποιος θα μπορούσε να προβλέψει ότι η
Τρόικα των δανειστών μας θα αξίωναν να τους παραχωρήσουμε, να
ιδιωτικοποιήσουμε, Εθνικά μνημεία και Εθνικούς χώρους όπως το Λιμάνι του
Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τα περιφερειακά μας αεροδρόμιά – και όπως το πάνε
ίσως κάποια στιγμή (ΗΜΑΡΤΟΝ ΚΥΡΙΕ) – την Ακρόπολη, τους Δελφούς, τους
Βασιλικούς τάφους της Βεργίνας και τον Λευκό Πύργο;
Είναι μια πράξη στο σύγχρονο διεθνές
οικονομικό στερέωμα να κάνεις «ιδιωτικοποιήσεις» σε ΔΕΚΟ όπως ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΣΕ (το
έχουν κάνει σχεδόν όλες οι άλλες χώρες-μέλη της Ε.Ε.) και άλλο σε «Εθνικά
Μνημεία» και Στρατηγικής Σημασίας λιμάνια, αεροδρόμια και «φιλέτα» γης όπως το
πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού!